Social Media Marketing

10 Κοινά Λάθη που πρέπει να Αποφύγετε

Οταν το μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν λειτουργεί, δεν το κάνετε σωστά

Οι περισσότερες εταιρείες δυστυχώς δεν ενσωματώνουν με επιτυχία τα κοινωνικά μέσα στις καμπάνιες μάρκετινγκ , ακολουθούν την τάση των άλλων και γρήγορα αποθαρρύνονται από την έλλειψη θετικών αποτελεσμάτων.

Κάθε κοινωνικό δίκτυο διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά και δυνατότητες, από τις οποίες πολλές εταιρείες αποτυγχάνουν να επωφεληθούν πλήρως. Στην ιδανική περίπτωση, πρέπει να αντιμετωπίζετε τα προφίλ των κοινωνικών μέσων σας με τον ίδιο τρόπο όπως και τον ιστότοπος σας, επίσης για κάθε κοινωνικό λογαριασμό σας πρέπει να είστε δημιουργικοί και να ξεχωρίζετε με την παρουσία σας.

1. Τα χρησιμοποιούν κυρίως νεαρής ηλικίας άτομα

Αν πιστεύετε ότι τα κοινωνικά μέσα δεν είναι κατάλληλα δημογραφικά για την καμπάνια σας ή για την εταιρεία σας κάνετε μεγάλο λάθος. Είναι μια κοινή εσφαλμένη αντίληψη ότι το social media marketing στοχεύει τους εφήβους όπου καταλαβαίνουν καλύτερα την τεχνολογία. 

Αυτό δεν συμβαίνει πλέον. Για παράδειγμα, μια μελέτη έχει δείξει ότι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη δημογραφία στο Twitter είναι η ηλικία 55-64 ετών και ότι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη δημογραφία στο Facebook είναι ηλικίας 45-54 ετών. Σίγουρα  θα βρείτε και άλλα δημογραφικά στοιχεία που εκπροσωπούνται και μπορεί να μην σας ενδιαφέρουν. Είναι πάντως αναμφισβήτητο ότι τα κοινωνικά μέσα έχουν διεισδύσει σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας μας και χρησιμοποιούνται από όλες πλέον της ηλικίες. 

2. Δέν έχετε ένα σχέδιο μάρκετινγκ κοινωνικής δικτύωσης

Το Social Media Marketing μπορεί να είναι ένα κολοσσιαίο χάσιμο χρόνου χωρίς ένα σωστό σχέδιο δράσης. Πολλές εταιρείες εμπίπτουν σε αυτή την παγίδα, σποραδικά δημοσιεύουν κάποια πράγματα στους λογαριασμούς κοινωνικών μέσων, μοιράζονται μέρος του περιεχομένου τους εδώ και εκεί και προσπαθούν να προσελκύσουν επισκέπτες και να δημιουργήσουν οπαδούς. Αυτό δεν είναι μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων, είναι κάτι χωρίς συγκεκριμένο πλάνο και σχέδιο.

Το social media marketing πρέπει να προσεγγίζεται με τον ίδιο τρόπο που προσεγγίζετε τον προγραμματισμό σας για οποιαδήποτε εκστρατεία μάρκετινγκ. Πρέπει να έχετε συγκεκριμένους στόχους  και συγκεκριμένο σχέδιο δράσης που να περιγράφει τι προσπαθείτε να επιτύχετε και πώς θα το επιτύχετε, πώς θα μετρήσετε τα αποτελέσματα και πόσους πόρους θα χρειαστεί να διαθέσετε.

3. Εσφαλμένες Μετρήσεις

Κατά τη μέτρηση των βασικών δεικτών απόδοσης για το social media marketing δυστυχώς πολλοί πέφτουν στην παγίδα και μετρούν τον αριθμό των οπαδών στο Facebook ή των followers στο Twitter,  και αν αυτοί οι αριθμοί αυξάνονται είναι ευτυχείς.

Το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων δεν διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο κανάλι μάρκετινγκ. Θα πρέπει να μετράτε τον αντίκτυπο και την αποτελεσματικότητα των κοινωνικών μέσων στην επιχείρησή σας, και όχι τον συνολικό αριθμό των οπαδών ή των ακολούθων σας.

4. Διαχειρίζεστε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων με τον ίδιο τρόπο

Η Διαχείριση  του κοινού με τρόπο που δεν συνάδει με τις παραδόσεις του κοινωνικού δικτύου στο οποίο απευθύνεστε είναι αναποτελεσματική και αντιπαραγωγική. Ίσως δεν θα μιλούσατε ισπανικά στη Γερμανία, αλλά πολλές επιχειρήσεις κάνουν το λάθος να μιλούν τη λανθασμένη γλώσσα στα κοινωνικά μέσα.

Κάθε κοινωνικό δίκτυο έχει τα δικά του έθιμα, τη δική του γλώσσα, το κοινό του, τον δικό του τύπο περιεχομένου , την δική του ξεχωριστή ”κουλτούρα”. Εάν θέλετε να είστε αποτελεσματικοί στο social media marketing, θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη τις διαφορές μεταξύ των κοινωνικών δικτύων. Είναι σημαντικό να μάθετε πώς οι άνθρωποι επικοινωνούν σε όλο το κοινωνικό δίκτυο στο οποίο συμμετέχετε.

5. Δεν προωθείτε τις συνομιλίες και την κοινωνικότητα

Οι Δημοσιεύσεις σας είναι άχρηστες αν κανένας δεν ενδιαφέρεται και δέν συμμετέχει. Οι αναρτήσεις και το περιεχόμενό σας θα πρέπει να σχεδιάζονται έτσι ώστε να προκαλούν συνομιλίες με το κοινό σας. 

Όταν ένα άτομο απαντά ή σχολιάζει, φροντίστε να απαντήσετε. Κάθε σχόλιο που δημοσιεύει ένας πελάτης, θετικό ή αρνητικό, αποτελεί μία ευκαιρία να επικοινωνήσετε απευθείας με αυτόν. Να είστε φιλικοί και ευγενικοί και να φροντίσετε να απαντάτε σε όλους. Και μην περιορίζετε το social media marketing της εταιρείας σας μόνο μέσω του τμήματος μάρκετινγκ. Συμμετέχετε και με άλλες υπηρεσίες που αλληλεπιδρούν με τους πελάτες σας, όπως οι πωλήσεις, η εξυπηρέτηση πελατών, η χρέωση και η παραγωγή.

Πολλοί απορρίπτουν το social media marketing ως μη αποτελεσματικό, εδώ σας παρουσιάζουμε μερικά κοινά λάθη που πρέπει να αποφύγετε για να εκμεταλλευτείτε την παρουσία σας στα κοινωνικά δίκτυα και να προωθήσετε την εταιρεία σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

6. Οι αλληλεπιδράσεις σας δεν έχουν νόημα

Έχοντας τυχαίους οπαδούς που δεν αντιπροσωπεύουν τους ιδανικούς πελάτες σας απλά δεν θα παράγουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Πρέπει να προσπαθήσετε να προσελκύσετε και να εμπλακείτε με άτομα σχετικά με αυτό το οποίο προωθείτε ή ακόμα και με συναδέλφους ή επαγγελματίες που μοιράζονται τις ίδιες απόψεις και ενδιαφέροντα. 

Οι αλληλεπιδράσεις σας πρέπει να έχουν νόημα,το social media marketingη αφορά την δικτύωση και την προσθήκη αξίας σε μια σχέση. Θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να γράψετε εξατομικευμένα μηνύματα, να συμμετάσχετε σε συζητήσεις, να μοιράζεστε και να σχολιάζετε το περιεχόμενο κάποιου άλλου. Αντιμετωπίστε αυτές τις σχέσεις με τον ίδιο τρόπο όπως και οι προσωπικές σας.

7. Μιλάτε αποκλειστικά και μόνο για εσάς

Πώς θα μπορέσει κάποιος να κοινωνικοποιηθεί όταν μιλάει αποκλειστικά και μόνο για τον εαυτό του ; Αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος που κάνουν πολλές εταιρείες στα κοινωνικά μέσα. Τα πάντα γυρίζουν γύρω από αυτούς – τα νέα τους, οι δημοσιεύσεις τους ,τα γεγονότα τους, τα προϊόντα τους, τα έργα τους κλπ. Εδώ είναι η αλήθεια: ίσως κανείς δεν ενδιαφέρεται.

Για να πετύχετε στο social media marketing όχι μόνο πρέπει να μιλάτε τη γλώσσα του κοινού, αλλά θα πρέπει να τους πείτε και αυτό που θέλουν να ακούσουν. Φροντίστε το περιεχόμενο που δημοσιεύετε να είναι υψηλής ποιότητας και σημαντικού ενδιαφέροντος.

8. Αυτοματισμός

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι εταιρείες είναι ότι βασίζονται υπερβολικά στην αυτόματη (κονσερβοποιημένη) ανάρτηση στους λογαριασμούς των κοινωνικών μέσων. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα επειδή θέλουν να αλληλεπιδρούν με τους άλλους. Αν οι αναρτήσεις σας είναι αυτοματοποιημένες και οι χρήστες αισθάνονται ότι η ανταλλαγή είναι απρόσωπη, θα αποστασιοποιηθούν από εσάς. 

Η παρουσία σας στα κοινωνικά μέσα πρέπει να έχει προσωπική επαφή. Προσέξτε να μην αποξενώσετε το κοινό σας δημοσιεύοντας αυτόματα απρόσωπο περιεχόμενο, αντί αυτού σκεφτείτε τρόπους για να ψυχαγωγήσετε και να εμπνεύσετε δημοσιεύοντας περιεχόμενο που είναι εξατομικευμένο και αυθεντικό.

9. Έχετε να διαχειριστείτε πολλούς λογαριασμούς

Πολλές επιχειρήσεις κάνουν το λάθος να πηδούν από κοινωνικό δίκτυο σε άλλο και να δημιουργούν λογαριασμούς που είναι αδύνατο να διαχειριστούν.

Από την εμπειρία μου, ένας εξειδικευμένος επαγγελματίας μάρκετινγκ μπορεί να διαχειριστεί αποτελεσματικά όχι περισσότερους από 2-4 λογαριασμούς κοινωνικών μέσων. Εάν η στρατηγική του social media marketing του οργανισμού σας είναι στα χέρια ενός μόνο μέλους της ομάδας, θα πρέπει να εστιάσετε τους πόρους και την ενέργεια σας στους “Μεγάλους Τρεις”: το Facebook, το Twitter και το LinkedIn. Στη συνέχεια, θα πρέπει να δώσετε προτεραιότητα στο κοινωνικό δίκτυο που παράγει τα καλύτερα αποτελέσματα για την επιχείρησή σας.

10. Δεν έχετε μια ενιαία πολιτική

Η μη άσκηση μιας ενιαίας πολιτικής κοινωνικής δικτύωσης σε επίπεδο εταιρείας είναι σαφώς επικίνδυνη και μπορεί συχνά να οδηγήσει σε απρόβλεπτες δυσκολίες.

Ανεξάρτητα από το ποιος διαχειρίζεται τους λογαριασμούς των κοινωνικών μέσων σας, πρέπει να υιοθετήσετε μια πολιτική που να περιγράφει τι είναι και τι δεν είναι αποδεκτό. Περιεχόμενο που αντιπροσωπεύει προσωπικές ιδεολογίες ,κοινωνικές και πολιτικές πεποιθήσεις πρέπει να είναι απαγορευτικό, μπορεί να είναι προσβλητικό και να σας εκθέσει ανεπανόρθωτα.

Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι υπάλληλοί σας γνωρίζουν την πολιτική social media marketing σας και τηρούν αποκλειστικά και μόνο αυτή.

Διαβάστε Επίσης

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο πρόσφατα νέα και τις ενημερώσεις μας

Πώς να γράψετε ένα εξαιρετικό περιεχόμενο για τον ιστότοπo σας

Απαραίτητα Στοιχεία μιας Καλοφτιαγμένης Ιστοσελίδας

Πώς πραγματικά Σκέφτονται και Λειτουργούν οι Χρήστες