Web Design

Ο Ιστός είναι ένας πολύ Ανταγωνιστικός τόπος

Απαραίτητα Στοιχεία μιας Καλοφτιαγμένης Ιστοσελίδας

To να παροτρύνεται τους χρήστες να επισκεφτούν τον ιστότοπο σας είναι μόνο η μισή μάχη , μόλις βρίσκονται εκεί θα πρέπει να τους κρατήσετε. Θέλετε επίσης αυτοί να επιστρέψουν στο site σας στο μέλλον και να μοιραστούν την ιστοσελίδα σας με άλλους.

Αν αυτό ακούγεται δύσκολο, συμβαίνει επειδή είναι. Η διαχείριση και η προώθηση ιστοσελίδων πρέπει να αποτελεί μια συνεχής προσπάθεια.

Τελικά, δεν υπάρχουν μαγικές ”συνταγές” για να δημιουργήσετε μια τέλεια ιστοσελίδα που όλοι θα επισκέπτονται ξανά και ξανά, αλλά υπάρχουν πράγματα όπου  σίγουρα θα σας βοηθήσουν και θα σας ανταμείψουν.

 

Γρήγορη Φόρτωση

Η ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να φορτώνει όσο πιο γρήγορα γίνεται. Οι συνδέσεις στο Internet μπορεί να έχουν γίνει ταχύτερες αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία, υπάρχουν πάντα περισσότερα δεδομένα, περισσότερο περιεχόμενο, περισσότερες εικόνες, περισσότερα για να κατεβάσετε.

Θα πρέπει επίσης να εξετάσετε τους επισκέπτες κινητής τηλεφωνίας που ενδέχεται να μην έχουν τέτοιες γρήγορες ταχύτητες σύνδεσης τη στιγμή που επισκέπτονται τη σελίδα σας. 

Σελίδες τόσο μεγάλες μόνο όσο χρειάζεται

Το γράψιμο για τον ιστό διαφέρει από το γράψιμο για εκτύπωση. Οι άνθρωποι συνήθως δέν διαβάζουν αλλα σκανάρουν online, ειδικά όταν θα επισκεφθούν για πρώτη φορά την ιστοσελίδα σας. 

Πρέπει το περιεχόμενο της σελίδας σας να τους δώσει αυτό που θέλουν γρήγορα, αλλά και ταυτόχρονα να παρέχει αρκετές λεπτομέρειες για όσους θέλουν να επεκταθούν πέρα απο τα βασικά. 

Φιλικότητα χρήσης ακολουθώντας την Συνέπεια

Η χρηστικότητα και η φιλικότητα είναι η πιο κρίσιμη πτυχή στον σχεδιασμού ενός ιστότοπου. Θα πρέπει να σχεδιάσετε τον ιστότοπο σας με τέτοιο τρόπο ώστε οι πελάτες σας να μπορούν εύκολα να πλοηγηθούν σε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες. Ενώ το περιεχόμενο πρέπει να είναι εντελώς μοναδικό, η πλοήγηση του χρήστη θα πρέπει να είναι προβλέψιμη και εξαιρετικά απλή. 

Η προσθήκη περιττών στοιχείων σχεδίασης (δηλ. Στοιχείων που δεν εξυπηρετούν λειτουργικό σκοπό) στον ιστότοπο σας θα καταστήσει δυσκολότερο για τους επισκέπτες να ολοκληρώσουν αυτό που επιθυμούν να επιτύχουν.

Συμβάσεις Σχεδιασμού

Υπάρχουν ορισμένες συμβάσεις σχεδιασμού ιστοσελίδων με τις οποίες, οι χρήστες του Διαδικτύου έχουν εξοικειωθεί όλο και περισσότερο

Έχοντας την κύρια πλοήγηση στην κορυφή (ή στην αριστερή πλευρά) μιας σελίδας.

Έχετε ένα λογότυπο στο επάνω αριστερό (ή στο κέντρο) της σελίδας το οποίο να είναι clickable ώστε να φέρνει πάντα τον επισκέπτη πίσω στην αρχική σελίδα.

Έχοντας συνδέσμους – κουμπιά που αλλάζουν χρωματικό τόνο όταν πατάτε πάνω τους.

Παρόλο που ίσως είναι δελεαστικό να πρωτοτυπήσετε και να παραβείτε όλες τις σχετικές συμβάσεις σχεδιασμού αυτό θα ήταν (πιθανότατα) ένα λάθος. Θα ήταν παρόμοιο με το να βάλουμε το τιμόνι ενός αυτοκινήτου στο πίσω κάθισμα. Eνα από τα πιο συνηθισμένα παραδείγματα συμβατικότητας στον σχεδιασμό ιστοσελίδων; H χρήση ενός εικονιδίου καλαθιού αγορών σε ένα site ηλεκτρονικού εμπορίου.

Responsive – Ανταποκρινόμενος σχεδιασμός

Σύμφωνα με μετρήσεις , η χρήση διαδικτύου μέσω tablet και κινητών τηλεφώνων αυξήθηκε κατά 30% μεταξύ 2013 και 2017. Με έναν ανταποκρινόμενο ιστότοπο, το περιεχόμενο μετατρέπεται αυτόματα σε μέγεθος και ανακατατάσσεται για να ταιριάζει με τις διαστάσεις της όποιας συσκευής παρέχοντας στους επισκέπτες μια βέλτιστη εμπειρία προβολής. 

Συμβατότητα με όλους τους περιηγητές Ιστού

Είναι πολύ σημαντικό ο ιστότοπoς σας να προσφέρει μια βέλτιστη εμπειρία χρήσης σε διαφορετικές πλατφόρμες και περιηγητές ιστού. Και αυτό γιατί οι χρήστες χρησιμοποιούν διάφορες συσκευές οι οποίες τρέχουν διαφορετικά λειτουργικά συστήματα και διαφορετικούς browsers.

Αξιοπιστία – “Σχετικά με εμάς”

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στρατηγικές και στοιχεία που μπορούν να δώσουν μεγαλύτερη αξιοπιστία (το ποσοστό της εμπιστοσύνης που  παρέχει το site σας στους χρήστες). 

Μια συναρπαστική σελίδα “Σχετικά με εμάς” : Δημιουργήσετε ένα πορτρέτο εμπιστοσύνης του εμπορικού σας σήματος και της εταιρείας σας , φροντίστε να παρουσιάσετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ελκυστικά και αξιόπιστα , παρουσιάστε τα στελέχη σας και τους πελάτες σας.

Από την άποψη της χρηστικότητας η απλότητα είναι ο φίλος σας

Δεδομένου ότι η πρώτη εντύπωση μετρά πολύ, μία καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι φιλική προς τον χρήστη με μία αισθητικά ελκυστική διάταξη που θα μεταδίδει τα μηνύματα της επιχείρησής σας δυνατά και καθαρά.

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βελτιώσετε την αξιοπιστία του ιστότοπου σας είναι να είστε σαφής και ειλικρινής σχετικά με το προϊόν / υπηρεσία που πωλείτε. 

Ενα από τα πιο εκπληκτικά γεγονότα σχετικά με την παρουσία ενός ιστότοπου είναι ότι πρέπει να είναι αρκετά συναρπαστικός για να εντυπωσιάσει τους επισκέπτες μέσα στα αρχικά 10 δευτερόλεπτα. Αυτά τα αρχικά 10-15 δευτερόλεπτα είναι υψίστης σημασίας, καθώς πάνω από το 90% των χρηστών τείνουν να κάνουν μια τυχαία εικασία σχετικά με έναν site ( ή ένα εμπορικό σήμα) με βάση την πρώτη εντύπωση.

Γραφικά : Χρησιμοποιήστε τα μόνο αν αυτά βοηθούν έναν χρήστη να ολοκληρώσει μια εργασία ή να εκτελέσει μια συγκεκριμένη λειτουργία ,επίσης μην χρησιμοποιείται περιττά εφέ που κουράζουν και μπερδεύουν τους χρήστες.

Μενού : Το μενού πλοήγησης  συνδέει τους επισκέπτες σε διάφορα μέρη στον ιστότοπο σας. Βεβαιωθείτε ότι το μενού πλοήγησης είναι κατανοητό με απλή και ομαλή πλοήγηση, μπορείτε να συμπεριλάβετε και υπο-επίπεδα εάν απαιτείται αλλά πάντα κρατήστε μια συνέπεια και απλότητα.

Γραμματοσειρές : Οι γραμματοσειρές που επιλέγετε πρέπει να είναι συμβατές και ευανάγνωστες σε λατινικούς και ελληνικούς χαρακτήρες. Μια κοινή σύσταση λευκού φόντου με μαύρες γραμματοσειρές είναι συνήθως ότι καλύτερο.

Οπτική ιεραρχία : Σε στενή σχέση με την αρχή της απλότητας, η οπτική ιεραρχία συνεπάγεται την οργάνωση των στοιχείων του ιστότοπου, έτσι ώστε οι επισκέπτες με φυσικότητα να προσελκύουν πρώτα τα πιο σημαντικά. Θυμηθείτε, στόχος σας είναι να οδηγήσετε τους επισκέπτες να ολοκληρώσουν μια επιθυμητή δράση, αλλά με τρόπο φυσικό και ευχάριστο. Ρυθμίζοντας τη θέση, το χρώμα και το μέγεθος ορισμένων στοιχείων, μπορείτε να διαμορφώσετε τον ιστότοπο σας με τέτοιο τρόπο ώστε οι επισκέπτες να ”κλικάρουν” πρώτα σε αυτά τα στοιχεία.

Πλοήγηση : Έχοντας διαισθητική πλοήγηση στον ιστότοπο σας είναι ζωτικής σημασίας για να εξασφαλίσετε ότι οι επισκέπτες μπορούν να βρουν εύκολα αυτό που ψάχνουν. Στην ιδανική περίπτωση, ο επισκέπτης θα πρέπει να είναι σε θέση να μεταβεί από το σημείο Α στο σημείο Β χωρίς να χρειάζεται καν να το σκεφτεί.

Χρώματα : Το χρώμα είναι κρίσιμο στις ιστοσελίδες, αλλά τα χρώματα έχουν νόημα μόνο όταν ταιριάζουν με το περιεχόμενο , την φύση και την ταυτότητα ενός ιστότοπου.  Μπορείτε να χρησιμοποιήσεται ένα με δυο διαφορετικά χρώματα όταν καλείτε τους χρήστες σε δράση – αποφύγεται τους πολλούς και περιττούς χρωματισμούς.

Κλισέ φράσεις : Αποφύγετε τις κλισέ φράσεις του στύλ ”περισσότερα ή click εδώ ” Ο σχολιασμός των συνδέσεών σας πρέπει να επεξηγεί στους χρήστες συνοπτικά τι θα βρουν εκεί. 

Ποιοτικό και ”original” περιεχόμενο : Μην αντιγράφεται περιεχόμενο από άλλα site και μην ”κλέβεται εικόνες”, μικρές και σαφείς φράσεις καθώς και δικές σας εικόνες είναι ότι καλύτερο. Αν θέλετε μπορείτε να αναθέσετε σε κάποιον ειδικό την γραφή των κειμένων και σε έναν καλό φωτογράφο την φωτογράφηση των προιόντων σας. 

Διαβάστε Επίσης

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο πρόσφατα νέα και τις ενημερώσεις μας

Πώς να γράψετε ένα εξαιρετικό περιεχόμενο για τον ιστότοπo σας

10 Social Media Marketing λάθη που πρέπει να αποφύγετε

Πώς πραγματικά Σκέφτονται και Λειτουργούν οι Χρήστες