User Experience

Πώς πραγματικά σκέφτονται και λειτουργούν οι Χρήστες

Οι συνήθειες των χρηστών στον Ιστό δεν είναι διαφορετικές από τις συνήθειες των πελατών σε ένα κατάστημα.

Οι επισκέπτες βλέπουν  κάθε νέα σελίδα, σαρώνουν κάποιο κείμενο και κάνουν κλικ σε σύνδεσμους που καταγράφουν το ενδιαφέρον τους ή αόριστα μοιάζουν με κάτι που αναζητούν. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν μεγάλα τμήματα της σελίδας που δεν βλέπουν καν.

Σε τελική ανάλυση, το user experience εξαρτάται από τις προτιμήσεις των τελικών χρηστών, αν δεν σχεδιάζετε γι ‘αυτούς … για ποιόν σχεδιάζετε; Το πραγματικό κλειδί για τη βελτίωση του σχεδιασμού του ιστότοπου σας είναι η διεξαγωγή δοκιμών χρήστη, η συλλογή σχολίων και η πραγματοποίηση αλλαγών με βάση αυτά που έχετε μάθει.

User experience με ποιότητα και αξιοπιστία

Εάν μια σελίδα παρέχει στους χρήστες περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, είναι πρόθυμοι να παραμείνουν ακόμα και άν δέν είναι καλά σχεδιασμένη ή υπάρχουν διαφημίσεις. Αυτός είναι ο λόγος που πολλές φορές μη καλοφτιαγμένες ιστοσελίδες κερδίζουν επισκεψιμότητα. Το βέλτιστο προφανώς είναι ένας καλοφτιαγμένος σχεδιασμός συνοδευόμενος με ένα υψηλής ποιότητας περιεχόμενο.

Οι χρήστες δεν διαβάζουν, σαρώνουν

Οι χρήστες συνήθως δέν διαβάζουν αλλα σκανάρουν online,  πρέπει επομένως το περιεχόμενο της σελίδας σας να τους δώσει αυτό που θέλουν γρήγορα, αλλά και ταυτόχρονα να παρέχει αρκετές λεπτομέρειες για όσους θέλουν να επεκταθούν πέρα από τα βασικά. 

Για να έχετε ένα καλό user experience θα πρέπει να σχεδιάσετε τον ιστότοπο σας με τέτοιο τρόπο ώστε οι πελάτες σας να μπορούν εύκολα και γρήγορα να πλοηγηθούν σε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες.

Οι χρήστες του διαδικτύου είναι ανυπόμονοι και επιμένουν στην άμεση ικανοποίηση

Εάν ένας ιστότοπος δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των χρηστών,τότε ο σχεδιαστής δεν κατάφερε να κάνει τη δουλειά του σωστά και η εταιρεία χάνει χρήματα. Όσο μεγαλύτερο και πολύπλοκο είναι το περιεχόμενο και όσο λιγότερο διαισθητική είναι η πλοήγηση, τόσο πιο πρόθυμοι είναι οι χρήστες να εγκαταλείψουν τον ιστότοπο και να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις. 

Οι χρήστες δεν κάνουν τις βέλτιστες επιλογές 

 Οι χρήστες σίγουρα δεν αναζητούν με τον καλύτερο τρόπο εύρεσης τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν. Ούτε σαρώνουν την ιστοσελίδα με γραμμικό τρόπο, πηγαίνοντας διαδοχικά από ένα τμήμα του ιστότοπου σε ένα άλλο.

Οι χρήστες  επιλέγουν την πρώτη λογική για αυτούς επιλογή. Μόλις βρεθεί ένας σύνδεσμος που φαίνεται ότι μπορεί να οδηγήσει σε αυτό που αναζητούν, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να κάνουν αμέσως κλικ. Η βελτιστοποίηση του user experience της ιστοσελίδας σας είναι δύσκολη και απαιτείται χρόνος , μέσω των εργαλείων του google analytics μπορείτε να προσδιορίσετε την συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των επισκεπτών σας και να βελτιστοποιήσετε την εμπειρία χρήσης. 

Οι χρήστες ακολουθούν τη διαίσθησή τους

Στις περισσότερες περιπτώσεις οι χρήστες δεν λειτουργούν λογικά , μπορεί απλώς να σερφάρουν χωρίς κάποιο συγκεκριμένο σκοπό ή και να το κάνουν απο διασκέδαση. 

Μία διακριτική  παρότρυνση για δράση διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην μετατροπή των επισκεπτών του ιστότοπου σε δυνητικούς πελάτες , μία δράση όπου περιλαμβάνει ένα κουμπί   “αγοράστε τώρα” ή “ζητήστε προσφορά” ή προβάλει τα στοιχεία επικοινωνίας μιας εταιρείας. Στην συνέχεια θα πρέπει να παρέχεται σαφής και λεπτομερής καθοδήγηση σχετικά με μία προσφερόμενη υπηρεσία ή τον τρόπο απόκτησης και πληρωμής  μιας αγοράς ή τον τρόπο επικοινωνίας με εσάς κλπ. 

Οι χρήστες θέλουν να έχουν τον έλεγχο

Οι χρήστες θέλουν να είναι σε θέση να ελέγχουν πλήρως την εφαρμογή περιήγησης που χρησιμοποιούν και να σερφάρουν μέσω μίας συνεπής παρουσίασης δεδομένων σε ολόκληρο τον ιστότοπο. Π.χ. δεν θέλουν νέα παράθυρα να εμφανίζονται απροσδόκητα , περιττά εφέ χωρίς συγκεκριμένο νόημα και κενούς χώρους , θέλουν επίσης να μπορέσουν να επιστρέψουν με ένα κουμπί “Επιστροφή” να έχουν ένα γρήγορο και απλό μενού και να μπορέσουν να βρούν τις πληροφορίες που αναζητούν εύκολα , γρήγορα και απλά.

Μην σπαταλάτε την υπομονή των χρηστών

Σε κάθε έργο, όταν πρόκειται να προσφέρετε στους επισκέπτες σας κάποια υπηρεσία , προσπαθήστε να διατηρήσετε τις απαιτήσεις ελάχιστες. Όσο λιγότερη ενέργεια απαιτείται από τους χρήστες για να δοκιμάσουν μια υπηρεσία, ή να αγοράσουν ένα προϊόν τόσο πιο πιθανό είναι να το δοκιμάσουν. Οι επισκέπτες είναι διατεθειμένοι να πληροφορηθούν για μία  υπηρεσία, χωρίς να χρειάζεται να συμπληρώσουν μεγάλες φόρμες ιστού ή να  δημιουργήσουν λογαριασμό και εγγραφές ξέροντας ότι  δεν θα τις χρησιμοποιήσουν ποτέ στο μέλλον. 

Αφήστε τους χρήστες να εξερευνήσουν τον ιστότοπο και να ανακαλύψουν τις υπηρεσίες σας χωρίς να τους υποχρεώσετε να μοιράζονται τα ιδιωτικά τους δεδομένα. 

Διαβάστε Επίσης

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο πρόσφατα νέα και τις ενημερώσεις μας

Πώς να γράψετε ένα εξαιρετικό περιεχόμενο για τον ιστότοπo σας

10 Social Media Marketing λάθη που πρέπει να αποφύγετε

Απαραίτητα Στοιχεία μιας Καλοφτιαγμένης Ιστοσελίδας